1. خانه
  2. مقالات
  3. کاسه نمد چیست – اجزای اصلی کاسه نمد – آب بند

کاسه نمد چیست – اجزای اصلی کاسه نمد – آب بند

کاسه نمد ها در صورت تحریک و وارد شدن نیرو از طرف دسته و نیز اطراف بسیار واکنش پذیر هستند. به منظور پیشگیری از نابودی و داغون شدن، قسمت های متفاوت اون رو از تیفلون میسازن.

کاسه نمد قسمت مهمی از قطعه، همینطور میشه گفت کشسان و کتان آن را تولید میکنند. کشی که قابلیت ارتجاع و نیز منعطف بودن رو به کاسنمد القا میکنه. این قطعه باعث میشه که انتشار ناخواسته ی مواد اون انجام نشه.

کار آب بند و یا واشر فاصله بین دو ابزاری است که به شکل دایره ای می چرخد. همان گونه که گفتیم در بعضی اوقات به طور ثابت هستند. کار اب بند را می توان این گونه گفت که مانع وارد شدن آلاینده ها و همین طور میشه گفت که از انتشار مایعات سیستم پیگیری می کند.

برای داشتن راندمان بیشتر باید شرایط را به درستی سنجید. اببندها را می توان گفت که از قطعات نازک فولات تولید خواهند کند. این کار برای این که در مقابل دسته ها مقاومت کافی را بتوانند نشان دهد.

جنس کاسه نمد

  1. گسکت یا مکانیزم سیلیکونی مبتنی بر تفلون معمولاً شامل ترکیبات تفلون است. این کار برای حفظ سلامت و طول عمر ساختار و اجزای مرتبط آن استفاده می شود. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، دو نوع مختلف از کاسنمود وجود دارد، هر کدام به وسیله ساختارها و ترکیبات متمایز مشخص می شوند.
  2. این سیل‌های الاستومری دایره‌ای در اندازه های مختلف در سیستم های استاتیک مختلف استفاده می شوند. به عنوان مثال، آنها به طور معمول در موتورهای دیزل، به ویژه در جعبه دنده های خودروها، برای جلوگیری از نشت روغن به محیط خارجی استفاده می شوند.

برای دریافت اطلاعات در مورد تولید قطعات لاستیکی در اصفهان می توانید مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید تا بتوانید از بهترین اطلاعات ما بهره مندشوید

موارد مهم در دسته بندی کاسه نمدها

  1. شرایط محیطی محل استفاده
  2. جنس کاسه نمد
  3. گونه های موتورهای کارکن در داخل اون
  4. از نظر مایع وسایل درگیر با کاسه نمد

کار آب بند در میل لنگ و پیستون

در ابتدا و آخر اورینگ و اطراف آن دو کاسه نمد موجود است. کارکرد این کاسه نمد ها پیشگیری از انتشار روغن و دیگر سیالات به خارج از سیستم می باشد.

کاسه نمد در موتور استفاده زیادی دارد. یکی از اصلی ترین کاربردهای ان در رنگ و پستان می باشد که در قسمت بسته و محافظت باشد با سرعت بالایی فعالیت می کند.

در چنین اوضاعی باید برای پیشگیری کردن از داغون شدن یا پوسیدگی رینگ در بخش های دیزل از روغن های کاری بدون اینکه توقف شوند استفاده خواهند شد. این کار اصطکاک را تا حد زیادی پایین می آورد.

راهنای مطالعه: قطعات تزریق پلاستیک

آب بند

داغون شدن و از بین رفتن آب بند سبب انتشار مواد در محیط اطراف می شود. برخی مواقع هوا درون بسته صفحه کلاج گیر می افتد. برای شروع به کار کردن خودرو، گیربکس خیلی آرام حرارتش بالا می رود. فشار درون محفظه بیشتر می شود و به کاسه نمد فشار زیادی وارد می شود و می تواند آن را جا به جا کند.

  • انواع کاسه نمد
  • آب بند سیلیکونی

در این مدل کاسه نمد جذب روغن پایین است. این مدل اب بندها در دمای هوای 15-179 درجه سیلیوس کارکرد فوق العاده ای را دارد.

آب بند چرمی

برای اینکه چرم انعطاف خوبی میان دو جسم سخت را دارد و قدرت بالایی را در گرفتن روغن دارا می باشد. شما می توانید در ساخت کاسه نمد از ان استفاده کنید.

این کاسه نمد چرمی در حرارتی بین 71-102 درجه سیلسیوس دارای استقامت بیشتری از خودشان نشان می دهند.

آب بند ACM

این کاسه نمد مقاومت بالایی در مقابل فشار دارد. ساختار آن از NRB می باشد که بسیار قابلیت های خوبی به این محصول می دهد. عملکرد دمایی آنها تا دمای 151 درجه هم خواهد رفت.

آب بند NBR

این نوع خاصی از سیل آب به عنوان یکی از عملی ترین و گسترده ترین انتخاب ها در دسته محصول خود برجسته است. این سیل آب توانایی تحمل دماهای متنوع از ۶۵ تا ۱۰۳ درجه سانتیگراد را داراست که این انتخاب را به یک گزینه برجسته تبدیل می کند.

آب بند پلی یورتان

مهره‌ها مقاومت عالی در برابر فشار، ضربه و لغزش را ارائه می‌دهند که آنها را بسیار قابل اعتماد می‌سازد. علاوه بر این، آنها دوام قابل توجهی دارند زمانی که به روغن و گریس معرض می‌شوند، اطمینان حاصل می‌کنند که عملکرد طولانی مدتی دارند.

آب بندpu

این فرش‌ها به دلیل مقاومت بالایشان در برابر فشار شناخته شده‌اند، که این امر امکان تحمل دماهای متنوع از ۴۷ تا ۱۰۱ درجه سانتیگراد را فراهم می‌کند. این مدل خاص به عنوان یک محصول منحصر به فرد و ویژه در دسته خود برجسته است. تولید شده توسط شرکت دوام پارت آریا این محصول بسیار کاربردی و قابل اعتماد است.

نوشته قبلی
تولید اورینگ خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شماره تماس