کیفیت بالا | شرکت دوام پارت آریا
کیفیت بالا
اصالت کالا | شرکت دوام پارت آریا

اصالت

نوآوری در محصول | شرکت دوام پارت آریا

نوآوری در تولید

گارانتی محصول | شرکت لاستیک سازی دوام پارت آریا

ضمانت محصول

موجود در ابعاد و اندازه‌های متنوع و نامحدود

تولید مطابق نقشه مورد نظر شما

امکان دریافت سفارش به صورت غیر حضوری و ارسال آن

نام محصول :

پکینگ‌های هیدرولیکی و پنوماتیکی

جهت سفارش این محصول با شماره 33687025 – 031 تماس بگیرید.

پلی اورتان از نوع پلیمرهای گرماسخت، با خواص متنوع از واکنش پلی آل و متیلن دی ایزوسیانات تهیه می‌شوند. با توجه به نوع و شکل پلی‌یورتان در مصارفی چون صنایع خودروسازی، پوشش پل‌ها، کف مخازن و ضربه‌گیرهای صنعتی استفاده می‌شوند.

مهمترین امتیاز پلی یورتان، تمایل به چسبندگی بالا، افزایش جذب انرژی، مقاومت در برابر سایش و خوردگی بوده و خواص مکانیکی پلی یورتان وابسته به دیواره و هندسه سلول می باشد. علاوه بر این، مقاومت خمشی و فشاری مناسب پلی یورتان تابع دانسیته و وزن مخصوص آن است.

شرکت دوام پارت آریا در زمینه تولید انواع قطعات و روکش­های پلی‌یورتان (P.U) آماده خدمت‌رسانی به صنایع مختلف نفت، گاز و حفاری، فولادسازی، چاپ و بسته‌بندی، معادن و … می‌باشد. انواع قطعات ضد سایش پلی‌یورتان با دو روش تزریقی و ریخته‌گری طبق درخواست با میزان سختی 95-30 (Shore_A) در این شرکت تولید می‌گردد.

استاندارد ce اروپا

استاندارد سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت شغلی

استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت

قطعات پلی یورتان ساخته‌شده در دوام پارت آریا به 2 روش ریخته‌گری (Casting) و تزریقی (Injection ) تولید می‌شود که به بیشترین کاربرد آن، می‌توان در صنایعی مانند نفت، گاز، حفاری، معادن، فولاد و غلطک‌های صنعتی اشاره نمود.

مواد اولیه قطعات پلی یورتان

مواد اولیه قطعات پلی یورتان از کشور های خارجی می‌آیند. اکثر کشور های تولید کننده‌ی این مواد عبارتند از : فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا. در بعضی موارد بسته به زمان سفارش و موجودی مواد اولیه، این مواد از کشورهای جنوب شرق آسیا یا ترکیه نیز سفارش داده می‌شوند.

آنچه لازم است راجب قطعات پلی اورتان بدانیم

پلی‌یورتان نام پلیمرهایی است که دارای شرایط پایدار و پیوند یورتانی هستند این پلیمرها در شرایط مختلف معمولا ساختار پایداری دارند.

بهترین ویژگی این گروه از پلیمرها این است که پس از واکنش ساختاری پایدار بوجود می‌آید ، پلی‌یورتان در اشکال مختلف مانند: فیلم، الاستومرها، پودرها، مایعات قابل تولید هستند یکی از کاربردهای پلی‌یورتان‌ها، استفاده به عنوان پوشش لوله‌های مدفون در خاک با هدف حفاظت در برابر خوردگی می‌باشد. پلی‌یورتان مورد استفاده در این روش، از نوع جامد ولی نبایستی چسبندگی زیادی به سطح لوله از این پوشش توقع داشت. پلی اورتان‌ها در شرایط کاربری خاص مانند دمای بالای خط لوله و یا تعمیرات پوشش اصلی کاربرد دارند و کمتر به عنوان پوشش اصلی خطوط انتقال استفاده می‌شوند. استفاده از پوشش‌های پلی‌یورتان جهت پوشش داخلی خطوط انتقال کاربرد بسیار محدودی داشته و به علت آزادکردن ترکیبات سمی ایزوسیانات جهت پوشش داخلی توصیه نمی‌گردد. کاربرد پلی یورتان ترکیبات نیز به طور پیوسته رو به توسعه است.فوم های انعطاف پذیر نوع از فوم های پلی یورتان برای زیرسازی انواع  مواد مصرفی و محصولات تجاری از جمله پارچه، مبلمان اداری و منازل، فضای داخلی خودرو (تریم)، لایه زیرین فرش، کفی کفش و طرح بسته بندی های خاص مورد استفاده قرار می گیرد.فوم های پلی یورتان سخت یکی دیگر از انواع قطعات پلی یورتان های معروف می باشند که در دنیا یکی از محبوبترین، کارآمدترین انواع فوم های پلی یورتان می باشند. این نوع فوم های به منظور های مختلف از جمله انواع فوم های پلی یورتانی هستند که می توانند در صرفه جویی مقادیر بالایی از انرژی سودمند باشند.

ا توجه به ویژگی های الاستومترهای پلی یورتان در مقایسه با سایر گروه های پلیمری از جمله دامنه وسیع از حالت فیزیکی خیلی نرم و ضعیف تا فوق العاده سخت و محکم،انعطاف پذیری عالی در دما های پایین،مقاومت سایشی بسیار عالی و بدون جایگزین در کاربرد های سایشی و اصطکاکی،مقاومت ضربه پذیری عالی،استحکام کششی و ازدیاد طول،مقاومت عالی در برابر ازن،قابلیت اتلاف انرژی به علت تنش حرارت زیاد(هیسترزیس)،ضریب هدایت گرمایی ضعیف و مقاومت بسیار عالی در مجاورت مشتقات نفتی طیف وسیعی از محصولات را شامل می شود. این شرکت با در اختیار داشتن تجهیزات و دانش فنی در زمینه تولید انواع قطعات پلی یورتان به روش ریخته گری سرد و گرم (HOT & COLD CASTING) با دستگاه مکانیزه چهار جزئی (۴ COMPONENT ) و استفاده از مواد اولیه پلی یورتان ساخت شرکت های اروپایی در محدوده سختی  SHORE D/A 10 تا ۹۵ شامل انواع سرند ها با مشهای مختلف، انواع قطعات هیدروسایکلون شامل حلزونی، اپکس، ورتکس، استوانه واسطه و همچنین استفاده از مواد اولیه اروپایی ترجیحا فرانسوی،انگلیسی،آلمانی و ایتالیایی(بسته به زمان ابلاغ سفارش و موجودی آن در این شرکت ) که با مواد اولیه ساخت کشور های آسیای جنوب شرقی و یا ترکیه از نظر کیفیت و قیمت بسیار متفاوت می باشند،تولیدات خود را ارائه می نماید.

فوم های سلول بسته پلی یورتان

شرکت دوام پارت آریا قابلیت تولید فوم های سلول بسته پلی یورتان از قبیل انواع ضربه گیر و میراکننده لرزه ارتعاش را دارد.

پوشش های قابل اسپری پلی یورتان :

پوششهای قابل اسپری پلی یورتان مقاوم به سایش، کاهش دهنده لرزه و ارتعاش، مقاوم به خوردگی و انواع شرایط محیطی سخت در شرکت دوام پارت آریا تولید می‌شود.

فوم‌های سلول بسته پلی یورتان و پوشش‌های قابل اسپری پلی یورتان از قطعات پلی یورتان می‌باشد که تولید می‌کنیم.

انواع قطعات پلی یورتان :

  1. واشرها، پکینگ، گردگیر
  2. قطعات استوانه ای، مخروطی و حلزونی شکل
  3. انواع توری سرند های پلی یورتان و هیدروسایکلون ها
  4. نازلهای آب پاش روی سرندها، نازلهای بتن پاش
  5. انواع ضربه گیرها، لرزه گیر و لاینر ها
  6. انواع کوپلینگ و رولیک ها
  7. انواع دیافراگم ها
  8. انواع پروانه، میکسر، سکتور و پوسته ی پمپ
  9. روکش انواع غلطک و چرخ
  10. انواع پیگ های  و کاپ های حفاری
  11. اسکراب رابر (قطعه پارویی)
  12. ورق های پلی یورتان و ….

مقایسه مزایای پلی یورتان نسبت به خانواده لاستیک‌ها

  1. مقاومت بالا در برابر سایش
  2. مقاومت بالا در برابر اوزن و اشعه های پر انرژی
  3. مقاومت بالا در برابر ضربه و ترک خوردگی
  4. مقاومت در برابر عوامل جوی (تابش خورشید و رطوبت)
  5. مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  6. عایق صدا و الکتریسیته
  7. مقاومت بالا در برابر ترکیبات روغنی و هیدروکربن ها
  8. قابلیت تراش کاری و ماشین کاری
  9. طراحی متنوع رنگ و سختی
  10. ماندگاری بالا در شرایط  دینامیکی

مهمترین امتیاز پلی یورتان، تمایل به چسبندگی بالا، افزایش جذب انرژی، مقاومت در برابر سایش و خوردگی می باشد. خواص مکانیکی پلی یورتان وابسته به دیواره و هندسه سلول می باشد. علاوه بر این، مقاومت خمشی و فشاری مناسب پلی یورتان تابع دانسیته و وزن مخصوص آن است. قطعات پلی یورتان ساخته شده به دو روش ریخته گری (Casting) و تزریقی (Injection) تولید می شود که به بیشترین کاربرد آن، می توان در صنایعی مانند نفت، گاز، حفاری، معادن، فولاد و غلطک های صنعتی اشاره نمود.

شرکت دوام پارت آریا، دارای تجهیزات و دانش فنی در زمینه ساخت انواع قطعات پلی یورتان به روش ریخته گری سرد و گرم (گرم و سرد)، با دستگاه مکانیزه و استفاده از مواد اولیه تهیه شده از شرکت های معتبر تولید پلی یورتان در دنیا می‌باشد.

پلی‌یورتان به چه صورت‌هایی استفاده می‌شود.

پلی یورتان ها در اشکال مختلف از جمله موارد زیر استفاده می شوند:

  • فوم های انعطاف پذیر
  • فوم های سخت
  • الاستومرها
  • رزین ها
  • پوشش ها

روش های ساخت پلی یورتان عبارتند از :

  • قالب گیری باز
  • قالب گیری تزریقی
  • قالب گیری تزریقی

کاربرد پلی یورتان در صنعت پزشکی و خودروسازی

ماده پلی یورتان در صنعت پزشکی باعث پیشرفت چشمگیری در این صنعت شده است. ساخت گان و پارچه های جراحی، پانسمان، سوند و سایر تجهیزات به کمک پلی یورتان انجام می شود. این امر همچنین باعث افزایش ماندگاری مواد و کاهش هزینه های تولید، شده است. در واقع امروزه مواد پلیمری به عنوان یک جایگزین اصلی برای مواد معمولی مانند سرامیک و فلزات شناخته می شوند.

جالب است بدانید که پلی یورتان همچنین در حفظ سلامتی انسان نیز نقش دارد. بهره گیری از آن در ساخت ایمپلنت های جراحی در صنعت دندانپزشکی بسیاری از چالش های حاد را از بین برده است. از آنجایی که پلی یورتان دارای سازگاری بیولوژیکی و از طرفی خواص مکانیکی خاصی هست، پزشکان توانسته اند از آن در زمینه ارتوپد، قلب و عروق و دندانپزشکی استفاده نمایند.

این ماده به دلیل خاصیت الاستومری که دارد در مقابل سایش و پارگی نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. تحقیقات نشان داده بیماران همواره استفاده از تجهیزات پزشکی از نوع پلی یورتان را به سایر مواد ترجیح داده اند.

دلیل آن هم راحتی و بافت نرم این ماده منحصر به فرد است. کاربرد پلی یورتان در صنعتی مانند خودروسازی نیز بسیار گسترده می باشد. از این ماده جهت استفاده به عنوان ضربه گیر، ساخت بدنه خودرو، سقف و فوم صندلی استفاده می شود. از طرفی بهره گیری از پلی یورتان در خودروسازی باعث بهبود در مسافت طی شده می شود. این امر به دلیل عایق بندی صحیح، کاهش وزن، بهبود وضعیت سوخت، راحتی مسافر و کاهش خوردگی می باشد.

در مجموع از پلی یورتان در صنایع مختلفی که نیاز به تولید تجهیزاتی سبک و سفت و مقاوم است، بهره گرفته می‌شود. مثلاً پانل‌های هواپیما، قطعاتی در کشتی و اتومبیل های مسابقه ای بر پایه این ماده شیمیایی تولید می شوند. در پایان می‌توان گفت بخش های اصلی نیاز خودروسازی با استفاده از ماده ای به نام پلی یورتان برطرف می شود.

شماره تماس